Odnosząc się do ewentualnych spadków prędkości po kablu, proszę wykonać testy zgodnie z podaną poniżej instrukcją:
Testy należy wykonywać z zachowaniem następujących punktów:
- Komputer/laptop powinien być podłączony po kablu, bezpośrednio do urządzenia brzegowego (Urządzenie końcowe, które umożliwia Klientowi dostęp do sieci- router, który nawiązuję sesję PPPOE lub modem światłowodowy).
- Podczas wykonywania speedtestów, wszystkie inne urządzenia powinny być odłączone (wszystkie urządzenia łączące się z siecią bezprzewodową, urządzenia które korzystają z połączenia kablowego – zalecamy odłączenie wszystkich portów ETH w routerze/ modemie światłowodowym, tak aby aktywne połączenie było tylko z urządzeniem , na którym będą wykonywane testy).
- Należy wyłączyć programy antywirusowe, programy działające w tle, programy typu P2P, zamknąć dodatkowe okna, a także karty przeglądarki internetowej.
- Jeśli testy będą wykonywane na laptopie, urządzenie powinno być podłączone do zasilania.
- Jeśli posiadasz pakiet internetowy ponad 100Mbps, upewnij się, że urządzenie, na którym będą przeprowadzane testy, posiada kartę sieciową, która wspiera Gigabit Ethernet, a przewód posiada sprawne wszystkie 8 miedzianych żył.
- W przypadku niesprawnego kabla internetowego lub posiadania w urządzeniu karty sieciowej, która nie wspiera Gigabit Ethernet, prędkości maksymalne będą ograniczone.
W przeglądarce proszę otworzyć jedną z dwóch stron speedtestów podanych na końcu instrukcji. - Tester pozwala wybrać serwer, do którego będzie testowana prędkość, należy wybrać serwer “Miconet sp.z o.o. Mikołow”.
- Z wybranym serwerem, wykonać speedtest.
- Tester zwróci takie wartości jak:
Ping
Download (pobieranie)
Upload (wysyłanie) - Proszę zwrócić uwagę na obciążenie procesora w trakcie wykonywanego pomiaru prędkości, jeśli wykorzystanie procesora sięga 80%, to testy należy powtórzyć, na innym urządzeniu. Wykorzystanie procesora powyżej 80% sugeruje, że urządzenie może mieć problemy z osiągnięciem dostępnych prędkości. W systemie Windows wykorzystanie procesora w danym momencie można sprawdzić w menedżerze zadań (skrót klawiszowy Ctrl+Shift+Esc) w zakładce “Wydajność”.
- Proszę zanotować te wartości, najlepiej zrobić zrzut ekranu.
- Zalecamy całą procedurę powtórzyć z wykorzystaniem innego urządzenia (jeśli jest taka możliwość), oczywiście z zachowaniem powyższych instrukcji.
- Wyniki proszę przekazać nam, najlepiej wysyłając na bok@multimetro.pl
- W treści maila proszę zamieścić numer Klienta, a także opis problemu, jak i okoliczności wykonywanego pomiaru prędkości łącza.
Strony na których wykonujemy speedtesty: