Najczęściej zadawane pytania o: BOK – Biuro Obsługi Klienta
Faktury wysyłamy na wskazany podczas podpisywania umowy adres e-mail.
Możesz go w dowolnej chwili zmienić.
Elektroniczny obraz faktury jest również dostępny i możliwy do pobrania w Panelu Klienta dostępnym na naszej stronie www.multimetro.pl.
Loginem jest numer Klienta – hasło znajdziesz w umowie. Jeżeli nie potrafisz go znaleźć lub go zmieniłeś i nie pamiętasz na jakie ,skontaktuj się z naszym BOK, po weryfikacji udzielimy Ci informacji o sposobie logowania się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
Numer klienta znajdziesz na umowie z Miconet Sp z o.o.
Jest on tożsamy z numerem umowy oraz z pięcioma ostatnimi cyframi rachunku bankowego, na który dokonujesz płatności za usługi. Numer ten znajduje się również na fakturze.
Numer Klienta przyda Ci się do logowania się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na stronie oraz w kontaktach mailowych i telefonicznych z naszymi Konsultantami.
Tylko po podaniu Numeru Klienta uzyskasz informacje dotyczące Twojego salda, umowy, stanu łącza.
Jeżeli nie pamiętasz hasła do swojego Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na stronie oraz w kontaktach możesz je łatwo odzyskać – wystarczy skontaktować się z naszym BOK.
Dostęp do swojego salda – rozrachunków – możesz znaleźć w E-BOK dostępnym na naszej stronie internetowej www.multimetro.pl.
Loginem jest numer Klienta – hasło znajdziesz w umowie.
Jeżeli nie potrafisz go znaleźć lub go zmieniłeś i nie pamiętasz na jakie skontaktuj się z naszym BOK, po weryfikacji udzielimy Ci informacji sposobie logowania się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
W multimetro, mają Państwo możliwość podpisania umowy terminowej:
– Umowa na 12 miesięcy
– Umowa na 24 miesiące
,a także umowy bezterminowej.
W pierwszej kolejności sprawdź czy faktury nie znajdują się w folderze SPAM.
Niektórzy dostawcy usług pocztowych domyślnie traktują takie wiadomości jak SPAM.
Jeżeli Twoja e-faktura znajduje się w folderze SPAM, przenieś ją do folderu z chcianą pocztą lub dodaj nasz adres do książki adresowej.
W przypadku kiedy nie możesz odnaleźć w swojej skrzynce e-faktury od MicoNet sp z o.o. konieczna może okazać się aktualizacja adresu e-mail w naszej Bazie Klientów.
Wystarczy, skontaktować się z BOK, który po weryfikacji dokona niezbędnej aktualizacji.
Jest to sprawa bardzo indywidualna.
Jeżeli korzystasz z aktualnej umowy promocyjnej, co najmniej od 12 miesięcy, najprawdopodobniej będzie taka możliwość.
Skontaktuj się z nami niezwłocznie, a Konsulat BOK przekaże Ci wszelkie informacje dotyczące możliwych dla Ciebie opcji.
Jeżeli posiadamy Twoją zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych będziemy się z Tobą kontaktować przed końcem trwania takiej umowy, aby zaproponować Ci nowe, lepsze warunki dla naszych stałych klientów. Podejmujemy trzykrotną próbę kontaktu z Tobą.
Jeżeli jednak nie posiadamy takiej zgody lub masz obawy, że możesz nie odebrać od nas telefonu, skontaktuj się z nami najpóźniej na 30 dni przed końcem takiej umowy.
Postaramy się przekonać Cię , że warto być długoletnim Klientem w sieci multimetro.
Tak, podpisując nową umowę możesz skorzystać z aktualnych promocji.
Dodatkowo przygotowaliśmy dla Ciebie ofertę dla naszych stałych klientów, która będzie bardziej korzystna.
Skontaktuj się z nami, niezwłocznie!
Nie, zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Telekomunikacyjnego oraz Prawa Konsumenckiego, umożliwiamy podpisanie umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (e-mail).
Na Twoją prośbę, po akceptacji nowych warunków umowy, wyślemy wszystkie dokumenty w formie elektronicznej – umowę, regulaminy, wszelkie informacje dotyczące warunków zawieranej umowy, a także dokument odstąpienia od umowy, na Twojego e-maila.
W momencie odesłania nam AKCEPTACJI umowa zostaje zawarta, a Ty masz jeszcze 14 dni na odstąpienie od jej warunków.
W pierwszej kolejności skontaktuj się z naszym BOK i powiedz nam dlaczego chcesz zrezygnować z naszych usług. Być może przekonamy Cię, że nie będzie to konieczne.
Nasi klienci bardzo rzadko rezygnują z naszych usług, powodem może być np. słaba jakość świadczonych usług której powodem jest niezależna od nas i w dodatku błaha usterka.
Wtedy warto zgłosić nam zaistniałą sytuację. Wszystkie problemy techniczne staramy się rozwiązywać na bieżąco.
Jeżeli zmieniasz miejsce zamieszkania i nadal będziesz znajdować się w zasięgu naszej sieci – pamiętaj, że możemy przenieść Twoje usługi do nowego miejsca zamieszkania.
Jeżeli jednak jesteś pewien swojej decyzji, musisz dostarczyć nam wypowiedzenie w formie pisemnej.
Dopuszczamy możliwość przesłania własnoręcznie podpisanego skanu wypowiedzenia na nasz adres mailowy, jednak wolelibyśmy się z Tobą pożegnać w naszym BOK, bo wierzymy, że rozważysz w przyszłości powrót do naszych usług – dlatego też zapraszamy Cię osobiście do naszego biura, gdzie obsługa przekaże Ci formularz wypowiedzenia.
Mamy jednak nadzieję, że wypowiedzenie będzie ostatecznością
Najczęściej zadawane pytania o:
Internet
ISP- Internet service provider – dostawca usług internetowych.
Router – zadaniem routera jest stworzenie małej, lokalnej sieci. Router w domyślnej konfiguracji przydziela adresy IP, a także rozdziela sygnał między tymi adresami (urządzeniami).
Repeater – wzmacniacz sygnału sieci bezprzewodowej. Zwykle urządzenia wykorzystywane do wzmocnienia sygnału WiFi bez konieczności prowadzenia dodatkowych kabli UTP.
Modem światłowodowy– głównym zadaniem urządzenia jest konwertowanie sygnału światłowodowego (optycznego) na miedziany (impulsy elektryczne). Modem światłowodowy może pełnić funkcję routera, natomiast nie jest to jego główne przeznaczenie.
Urządzenie brzegowe – urządzenie brzegowe jest to urządzenie końcowe, które umożliwia Klientowi dostęp do sieci- zwykle router, który nawiązuję sesję PPPOE lub modem światłowodowy (najczęściej pierwsze urządzenie na łączu otrzymanym od ISP).
WiFi Analyzer – WiFi Analyzer jest to narzędzie do skanowania sieci bezprzewodowych. Za pomocą WiFi Analyzer sprawdzimy jakie kanały sieci WiFi są obecnie zajmowane przez konkretne urządzenia oraz moc ich sygnałów. Urządzenie pokazuje zajmowane kanały w czasie rzeczywistym i podaje informację, jaki kanał jest zajmowany przez daną sieć bezprzewodową (wyświetla SSID sieci).
Prędkość przesyłu danych możemy zmierzyć pomiędzy komputerem, a serwerem, na którym umieszczony jest program testujący.
Dlatego też rzeczywista prędkość zmierzona testerami, które można znaleźć w Internecie, jest prędkością zależną od wielu czynników, nie tylko zależnych od Twojego operatora.
Wpływ na nią mają m.in.:
– umiejscowienie serwera docelowego
– jakość łączy na całej drodze transmisji (często przez kilka krajów)
– obciążenie lokalnego nadajnika klienckiego
– obciążenie lokalnego węzła serwera docelowego
– obciążenie procesora komputera na którym jest dokonywany test itd..
My polecamy stronę speedtest która jest najbardziej miarodajna. Należy jednak pamiętać, że wskazana prędkość nie odwzorowuje prawdziwej przepustowości łącza.
Testy należy wykonywać z zachowaniem następujących czynności:
• Komputer/laptop powinien być podłączony bezpośrednio do urządzenia brzegowego (urządzenie końcowe, które umożliwia Klientowi dostęp do sieci- router który nawiązuję sesję PPPOE lub modem światłowodowy).
• Podczas wykonywania speedtestów, wszystkie inne urządzenia powinny byd odłączone (wszystkie urządzenia łączące się z siecią bezprzewodową, urządzenia które korzystają z połączenia kablowego- zalecamy odłączenie wszystkich portów ETH w routerze/ modemie światłowodowym, tak aby aktywne połączenie było tylko z urządzeniem , na którym będą wykonywane testy).
• Należy wyłączyć programy antywirusowe, programy działające w tle, programy typu P2P, zamknąć dodatkowe okna a także karty przeglądarki internetowej.
• Jeśli testy będą wykonywane na laptopie, urządzenie powinno być podłączone do zasilania.
• W przeglądarce proszę otworzyć jedną z dwóch stron speedtestów podanych poniżej.
• Tester pozwala wybrać serwer do którego będzie testowana prędkość, należy wybrać serwer „Miconet sp.z o.o.” Mikołów. Z wybranym serwerem, wykonać speedtest.
Tester zwróci takie wartości jak:
• Ping
• Download (pobieranie)
• Upload (wysyłanie)
• Proszę zanotować te wartości lub zrobić zrzut ekranu.
• Zalecamy całą procedurę powtórzyć z wykorzystaniem innego urządzenia (jeśli jest taka możliwość), oczywiście z zachowaniem powyższych instrukcji.
• Wyniki proszę przekazać nam, najlepiej wysyłając na bok@multimetro.pl.
• W treści maila proszę zamieścić numer Klienta, a także opis problemu jak i okoliczności wykonywanego pomiaru prędkości łącza.
Strony na których wykonujemy speedtesty:
• https://speedtest.net
• https://multimetro.pl/speedtest/
Szanowni Klienci,
Wraz z zespołem multimetro przygotowaliśmy film na temat samodzielnego wykonania speedtestu. Mamy nadzieję, że filmik ten będzie dla Państwa pomocny.
Zasięg internetu bezprzewodowego – WIFI, jest zależny od wielu czynników:
– bezprzewodowe głośniki i zestawy słuchawkowe
– elektroniczne nianie
– kuchenki mikrofalowe (generują pole elektromagnetyczne)
– wykrywacze ruchu
– wszelkie urządzenia typu “smart” (lodówki, telewizory, nawet bezprzewodowe włączniki prądu…)
– grubość ścian w mieszkaniu, domku
Żaden dostawca, nie jest wstanie zagwarantować zasięgu WIFI.
Jednym ze sposobów, aby wzmocnić sygnał jest zakup dodatkowego routera lub repeatera.
Do swobodnego i komfortowego oglądania filmów w jakości FullHD, wystarczy prędkość 150 Mbps, jeśli jesteśmy zainteresowani jakością 4K, musimy zaopatrzyć się w łączę, o wartości przynajmniej 300 Mbps.
W przypadku Netflixa i HBO Go, powinna wystarczyć prędkość 150 Mbps, ze względu na automatyczne dopasowywanie się jakości na tych platformach.
Do swobodnego i komfortowego grania online, wystarczające będzie łącze o prędkości 200 Mbps, które zagwarantuje brak lagów i niski PING w każdej sieciowej potyczce z wieloma graczami.
Usterkę najlepiej zgłosić telefonicznie na numer naszej Infolinii czyli 32 779 77 77.
Pamiętaj o przygotowaniu numeru Klienta, bo na tej podstawie Konsulat BOK dokona Twojej weryfikacji. Konsultant zada kilka dodatkowych pytań i być może wizyta serwisanta nie będzie konieczna.
Jeżeli jednak okaże się, że Serwisant musi udać się do Ciebie – od razu zostanie Ci zaproponowany najbliższy wolny termin.
Wizyty Serwisanta wyznaczane są zazwyczaj do 24 godzin od momentu zgłoszenia usterki.
Jeżeli natomiast będzie konieczność zgłoszenia usterki poza godzinami pracy BOK lub w trakcie weekendu, nagraj swoją wiadomość zgodnie z poleceniami automatu zgłoszeniowego (pamiętaj o numerze Klienta!)
Dział administracji sieci, który czuwa również w weekendy, sprawdzi Twoje zgłoszenie i skontaktuje się z Tobą, a w razie konieczności – wyśle Serwisanta.
• Kamery monitoringu
• Elektroniczna niania
• Telefony analogowe
• Urządzenia Bluetooth (np. bezprzewodowe głośniki, zestawy słuchawkowe)
• Inne urządzenia generujące fale radiowe
• Telefony komórkowe
• Kuchenki mikrofalowe (generują pole elektromagnetyczne)
• Wykrywacze ruchu
• Wszelkie urządzenia typu “smart” (lodówki, telewizory, czujniki, nawet bezprzewodowe włączniki prądu)
Elementy, które tłumią sygnał sieci bezprzewodowych:
• Stropy
• Ściany
• Okna
• Elementy metalowe
• Elementy aluminiowe
• Elementy drewniane
• Inne elementy budynku
Posiadam pakiet większy niż 100Mbps.
Jeśli posiadasz pakiet internetowy ponad 100Mbps, upewnij się, że urządzenie, na którym będą przeprowadzane testy posiada kartę sieciową, która wspiera Gigabit Ethernet, a przewód posiada sprawne wszystkie 8 miedzianych żył.
Mój komputer nie posiada portu Ethernet.
Testy, które są wykonane po WiFi nie są w stanie przekazać nam informacji, czy jakość usługi przez nas dostarczanych jest zgodna z zadeklarowanymi w umowie. Jeśli nie masz możliwości wykonania testów, korzystając z połączenia kablowego, zadzwoń do nas i umów się na serwis w celu pomiarów prędkości łącza. Pamiętaj, że taki serwis jest usługą dodatkową i będzie wiązał się z opłatą za usługę, jeśli wyniki testów przeprowadzone przez serwisanta będą zgodne z pakietem zawartym w umowie.
Jak mogę poprawić jakość usługi WiFi?
Jedną z najprostszych rzeczy, jaką można zrobić jest zmiana kanału WiFi. Zmiany tej dokonuje się na urządzeniu, które generuje sygnał WiFi (router/ modem światłowodowy).
Ograniczenie liczby urządzeń generujących zakłócenia w obszarze działania sieci WiFi.
Zakup i wymiana urządzenia końcowego na urządzenie z mocniejszymi antenami WiFi (jest to możliwe, jeśli Twoje urządzenie brzegowe to router, a nie modem światłowodowy).
Montaż dodatkowych urządzeń typu router/repeater w celu zwiększenia zasięgu sieci WiFi, a także zależnie od urządzenia większej przepustowości sieci bezprzewodowej. Montaż dodatkowego routera jest jedną z najlepszych opcji. Urządzenie jest podłączone po kablu do routera głównego, przez co otrzymuje stałą i stabilną prędkość (należy pamiętać, że dodatkowy router należy odpowiednio skonfigurować). Montaż repeatera jest drugą dobrą opcją na polepszenie jakości sieci WiFi, natomiast trzeba mieć na uwadze, że urządzenia te w standardowej konfiguracji wykorzystują sieć WiFi jako źródło. To skutkuje zależnością między repeaterem a głównym routerem- repeater jest w stanie udostępnić dalej sied WiFi o nie większej przepustowości niż ta, którą otrzymał od routera głównego.
Jak mogę sprawdzić kanały sieci bezprzewodowej?
Najprostszy sposób, aby to zrobić, jest skorzystanie z WiFi Analyzer. Jest sporo dostępnych aplikacji tego typu na urządzenia mobilne. Skorzystaj ze „Sklep Play”, jeśli korzystasz z systemu Android lub „App Store”, jeśli korzystasz z systemu iOS.
Dlaczego mam wyłączyć programy działające w tle itp.?
Przepustowość, jaką zapewnia ISP może być ograniczone przez możliwości samego urządzenia. Najlepszym sposobem na zapewnienie urządzeniu jak największej wydajności jest wyłączenie wszystkich zbędnych programów i usług wyczerpujących moc obliczeniową urządzenia, z którego wykonywane są testy.
Dlaczego laptop powinien być podłączony do prądu podczas wykonywania testu?
Urządzenia mobilne jak laptop, często mają domyślnie włączone tryby oszczędzania energii, gdy są odłączone od zasilania. Tryb oszczędzania energii często ogranicza moc obliczeniową urządzenia co skutkuje niemiarodajnymi wynikami wykonywanych testów.
Jak mogę sprawdzić czy mój laptop/komputer ogranicza pomiar prędkości łącza?
Najszybszym sposobem na weryfikację, czy dany sprzęt nie jest w stanie osiągnąć maksymalnych dostępnych prędkości, jest sprawdzenie wykorzystania procesora, podczas wykonywania speedtestu. Można to zrobić poprzez monitor wbudowany w system Windows. Skrót klawiszowy, który umożliwia dostęp do zasobów systemu to Ctrl+Shift+Esc, następnie wybieramy zakładkę „wydajność”. Jeśli wykorzystanie procesora sięga maksimum w trakcie wykonywania speedtestu, to znak, że wykonany test może byd niemiarodajny.
Co jakiś czas moje urządzenia tracą dostęp do sieci.
Jeśli posiadasz w sieci dodatkowe urządzenia typu router/repeater, konieczna będzie weryfikacja konfiguracji tych urządzeń. Jeśli nie jesteś w stanie sprawdzić, czy urządzenia te są skonfigurowane poprawnie w sieci lokalnej, najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy generują problem jest ich odłączenie z prądu lub sieci. Po odłączeniu dodatkowych urządzeń zrestartuj prądowo główny router/modem światłowodowy. Testuj usługę, gdy dodatkowe routery/repeatery pozostają odłączone. Jeśli problem ustąpi, oznacza to, że problem generuje któreś z urządzeń dodatkowych i jest uszkodzone lub wymaga konfiguracji.
Chcę skonfigurować router, jak mam to zrobić?
Niestety nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Konfiguracja zależy od przeznaczenia urządzenia (czy ma pełnić funkcję głównego routera nawiązującego sesję PPPOE ,czy też ma pełnić funkcję urządzenia dodatkowego, które będzie poszerzać zasięg, jak i jakość sieci WiFi). Przebieg konfiguracji jest także zależny od samego urządzenia, każdy producent posiada własny interfejs dla swoich urządzeń. Jeśli nie jesteś w stanie samemu przeprowadzić konfiguracji, udzielamy pomocy zdalnej (telefonicznej) przy konfiguracji routera, natomiast nie gwarantujemy jej powodzenia. Pomocy zdalnej, jak i serwisów (płatnych) w celu konfiguracji, udzielamy jedynie przy konfiguracji typowych routerów jak np. TP-LINK Archer C6.
Jakie urządzenie brzegowe posiadam, router czy modem światłowodowy?
Jeśli korzystasz z podłączenia światłowodowego w technologii GPON, prawdopodobnie posiadasz modem światłowodowy. W pozostałych przypadkach zwykle jest to router.